Moje zdjęcie
W podróży rowerem i myślami za własnymi marzeniami...

czwartek, 9 lipca 2015

  Pierwszy taki dzień od dłuższego czasu, kiedy to pogoda pozwoliła na drobny odpoczynek od upalnych i co tu dużo mówić już nieco męczących dni. Temperatura wahała się w granicach 20°C (oczywiście momentami odczuwalna była znacznie, znacznie niższa). Niestety aby nie było za dobrze w pakiecie do niższych temperatur dostaliśmy bardzo silny i porywisty wiatr i deszcz w przeróżnych odmianach, od drobnej mżawki po rzęsistą ulewę. O dziwo spodziewane silne burze z piorunami jak dotąd uparcie omijają moje regiony... no cóż może to i lepiej, w końcu jazda rowerem w trakcie burzy to raczej nie najlepszy pomysł :)

Melodia na dziś:
B.J.Thomas - Raindrops keep falling on my head
-
  Minął już przeszło miesiąc odkąd zmuszony byłem zrobić nieplanowaną przerwę w moich rowerowych wycieczkach. No cóż, czasem tak bywa... ale już wróciłem! Muszę przyznać, że bardzo stęskniłem się za jazdą i ogólnie za tą specyficzną pozycją na postrzeganie otaczającego świata jaką daje usytuowanie swojej osoby na rowerowym siodełku. Tak mi się akurat trafiło, że w dniu gdy w końcu ruszam na przejażdżkę pogoda staje się co najmniej markotna. Gdy wyjeżdżałem nie padało a wiatr był raczej umiarkowany, jednak nie minął kwadrans jak na niebie pociemniało, pojawiły się silniejsze porywy wiatru i zaczęło padać. Jak na złość nie był to drobny deszczyk tylko od razu jakby urwanie chmury. Musiałem przerwać jazdę i się schować na ten czas (w końcu moja szosa to nie rower wodny ;p). W końcu przestało, ale w trakcie dalszej jazdy cyklicznie co kilka minut nawiedzały mnie mniejsze lub większe mżawki. No i wiało... wiało i wiało, potem to już w zasadzie chyba z każdej strony... ot taki urokliwy dzień ;)

W gąszczu chmur ukryte...
A tak jeszcze a propos tego wiatru, muszę koniecznie sprawić sobie jakiś golf albo taki swetro-golf… Kark i szyję przewiało mi niemiłosiernie, teraz już zaczynam odczuwać nieco ból w tych okolicach, mam nadzieje, że przez noc jakoś się rozejdzie. W każdym razie muszę rozejrzeć się za tego typu elementem do mojej rowerowej garderoby.


Dziś to niebo się przegląda

Dzisiejszy dystans to ledwie 26 km. Skromnie ale biorąc pod uwagę okoliczności pogodowe i fakt miesięcznej przerwy to uważam, iż był to odpowiedni dystans. Jechałem bardzo wolno, miałem też więcej przystanków (patrz – pogoda), no i jeszcze ten wiatr… wiem, że znowu się powtarzam ale nie ma chyba nic gorszego dla rowerzysty jak jazda pod wiatr. Czasem jak zawiało to miałem wrażenie, że mnie cofa razem z tym całym moim rowerkiem ;p Do domu dotarłem, a tam ciepła herbatka, koc… żyję a moja rowerowa dusza odżywa :)

1 komentarz:

  1. Na razie przeczytałam opis i zachęcił do przejrzenia bloga. Chyba fajnie piszesz (..stestuję, poczytam to potwierdzę..). Ja głównie zdjęciami "walę", choć komentarz też, a właściwie o pewnych sprawach bym mogła dużo...Jak np o..Kosovie...http://nakreconakreceniem.blogspot.com/2015/12/bakanska-przygoda-cz6-kosovare-dashuri.html

    OdpowiedzUsuń